arrow_drop_up arrow_drop_down

Over ons

"It takes two men to make one brother" - Israel Zangwill

"Start nooit samen met een familielid een bedrijf..."

Dat is een veel gehoord en wijs advies. Broers ben je immers voor het leven. Daarom hebben wij de afgelopen 10 jaar afzonderlijk van elkaar verschillende bedrijven opgericht en succesvol laten groeien. Dit uiteraard wel onderhevig aan wekelijks overleg wat door de jaren heen geresulteerd heeft in een gelijkopgaande ontwikkeling. Waar je mee omgaat raak je immers mee besmet.


Het was altijd onze ambitie om onze individuele paden op elkaar uit te laten komen in een gezamenlijke investeringsmaatschappij. Met Loorbach² is dit werkelijkheid geworden. Wij brengen hierin het beste van 2 werelden bij elkaar in de vorm van onze kennis, netwerk, vermogen, tools en diensten. Het is onze missie om te participeren in bedrijven waar wij meer dan alleen een financiële impact kunnen maken. Geen Shark Tank-achtige deals die alleen om de euro's gaan, wij kijken naar het totaalplaatje van het bedrijf én de ondernemer. Wij gaan voor een lange termijn samenwerking.

Tonny Loorbach

Tonny is een internetondernemer, spreker en auteur. In 2010 startte hij zijn eerste bedrijf; de Internet Marketing Unie (IMU) van waaruit hij online marketing cursussen en zijn eigen software ontwikkelde.

De IMU is door de jaren uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf en een van de meest toonaangevende marketingplatformen in Nederland met honderden blogs, video's, podcasts, trainingen, coachingstrajecten, events en een actieve online community.

Tonny specialiseert zich in neuromarketing en gedragspsychologie. Hij schreef 2 bestsellers over online marketing, gaf trainingen voor 100.000+ ondernemers en is de host van de IMU Podcast en De Psychologie van Succes Podcast met 1 miljoen+ plays.

Naast de IMU is Tonny eveneens oprichter en mede-eigenaar van:

Gerhard Loorbach

Gerhard is financieel specialist en startte zijn carrière als accountant bij PriceWaterhouseCoopers. Hij werkte vervolgens als controller en financial voor diverse multinationals waaronder Philips, PostNL, 20th Century FOX, Akzo Nobel en Nike. 

Sinds 2012 runt hij een eigen administratiekantoren groep genaamd Loorbach Financiële Diensten. Deze administratiekantoren kenmerken zich door verregaande automatisering en hoogwaardige financiële en fiscale advisering. 

De specialisaties van Gerhard zijn:

  • strategische coaching
  • inrichten van financiële processen
  • juridische bedrijfsstructurering
  • management informatie
  • schaalbaarheid en wederkerigheid
  • juridische zaken
  • personeelsmanagement en organisatiestructuren
  • bedrijfsfinanciering

Loorbach Foundation

Naast onze investeringsmaatschappij runnen wij ook samen een stichting die meegroeit met onze eigen bedrijven en participaties. Wij geloven in een gezonde balans tussen onze eigen welvaart en het teruggeven aan ondernemers die dat het hardste nodig hebben.

De Loorbach Foundation is er om ondernemerschap in kansarme gebieden te faciliteren. Ondernemerschap is de kickstarter van de economie, een goed ondernemersklimaat leidt tot banen, scholing en betere algemene voorzieningen binnen de lokale maatschappij.

Dit doen wij o.a. door het financieren en het begeleiden van lokale ondernemers bij het opzetten en/of uitbreiden van hun onderneming met kennis en faciliteiten.